Skip to main content Skip to main navigation

Publikationen

Zeige Ergebnisse 61 bis 70 von 256
  1. Peter Dannenmann

    A Generic Architecture for Animating Cognitive Characters in Virtual Environments

    In: Proceedings of GI-Graphiktag 2003, September, 29, 2003, Frankfurt / Main, Germany. GI-Graphiktag, 2003.

  2. Jürgen Wiese; Sascha Schmitt; Armin Stahl; Joachim Hansen; Theo G. Schmitt

    Experience Management for Wastewater Treatment

    In: Proceedings GI-Workshopwoche Lehren - Lernen - Wissen - Adaptivität , Workshop on Knowledge and Experience Management, FGWM'03, Karlsruhe. …

  3. Joachim Hansen; Armin Stahl; Theo G. Schmitt

    Ein innovativer Ansatz zur Identifizierung und Bekämpfung von Bläh- und Schwimmschlammorganismen durch wissensbasierte Methoden - das Projekt ZERBERUS

    In: Fachgebiet Siedlungswasserwirtschaft Universität Kaiserslautern (Hrsg.). Blähschlamm, Schwimmschlamm und Schaum in kommunalen und industriellen …

  4. Thomas Rist; Elisabeth Andre; Stephan Baldes

    A Flexible Platform for Building Applications with Life-Like Characters.

    In: Proceedings of Intelligent User Interfaces (IUI) 03, ACM Press. International Conference on Intelligent User Interfaces (IUI), 2003.

  5. Jochen Müller; Valentin Tschernomas; Peter Poller

    A Multimodal Fission Approach with a Presentation Agent in the Dialog System SmartKom

    In: KI2003. German Conference on Artificial Intelligence (KI), 2003.

  6. Thomas Rist; Elisabeth Andre; Stephan Baldes; Patrick Gebhard; Martin Klesen; Michael Kipp; Peter Rist; Markus Schmitt

    A Review on the Development of Embodied Presentation Agents and their Application Fields

    In: H. Prendinger; M. Ishizuka (Hrsg.). Life-like Characters. Tools, Affective Functions and Applications. Pages 377-404, Cognitive Technologies …

  7. A robust and generic discourse model for multimodal dialogue

    In: Workshop Notes of the IJCAI-03 Workshop on Knowledge and Reasoning in Practical Dialogue Systems , Acapulco, Mexico, August, 2003. International …

  8. Jörg Baus; Christian Kray

    A survey of mobile guides

    In: Workshop Notes on: Mobile Guides at mobile HCI 03. Human Computer Interaction International Conferences (HCII), 2003.

  9. Patrick Gebhard; Michael Kipp; Martin Klesen; Thomas Rist

    Adding the Emotional Dimension to Scripting Character Dialogues

    In: Proc. of the 4th International Working Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA'03). International Conference on Intelligent Virtual Agents …

  10. Patrick Gebhard; Yasmine Arafa; Luis Botelho; Adrian Bullock; Pedro Figueiredo; Kristina Höök; Abe Mamdani; Ana Paiva; Paolo Petta; Phoebe Sengers; Marco Vala

    Affective Interactions for in Real-time Applications: the SAFIRA Project

    In: KI - Künstliche Intelligenz, German Journal on Artificial Intelligence - Organ des Fachbereiches "Künstliche Intelligenz" der Gesellschaft für …